Tuesday, December 24, 2013

Bodyguard From Taiping - Bab 5



Bab 5






Setelah puas bergolek-golek sedangkan mata pula tidak mahu tertidur, aku mula merasai tekak ku haus. Aku jeling jam yang sudah menunjukkan pukul 1 pagi. Aku tolak pintu lalu terus pergi ke dapur. Burrr berderau darah ku, kelibat seorang lelaki yang hanya berkain pelikat tanpa baju sedang duduk santai di meja, sambil makan nasi goreng sejuk. Fuh! Mental ke apa sejuk-sejuk begini dia tidak pakai baju sebaliknya hanya berkain pelikat selapis. Aku segera beredar cepat-cepat sebelum dia nampak aku datang atau sebelum di sedar aku telah nampak dia yang sedang seksi begitu.


            “Adduiii!” Tiba-tiba aku terbentur ke dinding kaca, punyalah hendak cepat lari dari dia sampai aku terlupa di dapur ada pintu yang diperbuat dari kaca. Aku main redah sahaja, aku raba dahi kalau-kalau benjol kerana kesan benturan itu agak kuat sehingga aku tertolak kebelakang. Aku rasa hendak tumbuk pintu yang bersalah itu, tapi aku pasti tidak akan pecah melainkan tangan aku yang sakit. Sedang aku mengomel memarahi pintu tiba-tiba sahaja aku terdengar suara menyapa…
            “Sakit ke?” Purrrr…aku rasa kaki ku lemah tiba-tiba. Lantai yang aku pijak bagaikan lembut dan seakan mencair. Aku hendak lari dari lelaki ini, tetapi tahu-tahu sahaja dia sudah berada di belakang ku, cukup hampir sampai aku merasai bahang hangatnya tubuh dia yang tidak berbaju. Awas Rock jangan pandang belakang… jangan! jangan! Hati ku melarang tetapi tubuh ku tidak seiring dengan hati, aku memalingkan tubuh ku mengadap dia. Buk! Tubuh kami berlaga. Aku rasa pipi ku bagaikan kembang dan segala-galanya roma yang ada di tubuh ku meremang pada tahap sudut 90 darjah utara selatan barat dan timurnya aku tidak pasti, mana bearing mana kompasnya? Aku rasa hilang arah… dada ku bagaikan akan meletup. Jantung ku menerjah-nerjah diafragma minta dilepaskan dari kurungan.



Dia angkat tangan, menarik tangan ku yang sedang menekup dahi.
            “Sakit ke?” Ya Allah! suaranya terasa bergetar bagaikan dia sedang menelan suaranya sendiri jauh di kerongkong. Aku pula rasa segalanya tersempang tidak boleh dilepaskan, aku tahan nafas supaya bau sambal petai yang aku makan siang tadi tidak sampai kepadanya.
            “Bagilah saya tengok.” Dia menundukkan mukanya betul-betul mengadap kepadaku. Wajah ku betul-betul bertentangan dengan tulang selangkanya dan tatkala dia sedang mengangkat lengannya hendak menarik tangan ku di dahi, aku terpandang sesuatu yang aku memang tidak suka sejak azali lagi. Fuh! Bulu ketiak! Adoilah dia ni cantas terus mood gementar aku.
            Erkkk bulu ketiak!” Aku berterus terang dengan komen yang paling jujur dalam hidup ku. Sumpah aku memang telus bab komen mengomen ini. Terus dia jatuhkan tangan lalu pandang aku dengan dengan mata yang bulat lantas mengepit tangannya di celah kedua-dua belah ketiaknya. Dia ketawa tiba-tiba, ketawa lepas yang aku tidak pernah tengok darinya selama ini. Sepanjang mengenalinya dia cuma tersenyum, aku tidak pernah tengok dia ketawa macam malam ini. Dia terus berundur, lalu masuk ke biliknya. Aku pula ke dapur hendak minum air.



            “Jom tengok movie.” Aku lihat dia telah berbaju t warna merah dengan kain pelikat.
            “Wayang apa dah nak subuh macam ni?”
            “Tengok kat bilik saya je, ada home teater set.” Ini baru betul idea sengal kalau suruh aku masuk bilik dia.
            “Eheh…biar betul, kalau betul pun saya bodyguard setakat di luar bilik sahajalah bos!” Aku tekan perkataan bos itu supaya dia faham. Akim ketawa lagi sampai nampak giginya. Rupanya dia ni mudah juga ketawa walaupun hidungnya masih lagi nampak bengkak.
            “Oklah kalau tak nak, saya tak boleh tidur ni terpaksalah layan movie sorang-sorang.”
            “Erk cerita apa ye?” Aku pula yang teruja walaupun aku tahu adalah satu kesilapan yang amat besar kalau aku masuk ke bilik dia.
            “Hobbit.” Dia menjawab sepatah dan serta merta aku terbayangkan Legolas yang cukup kacak itu. Aku hilang pertimbangan bila terbayangkan lelaki bunian berambut putih itu.
            “Nak… nak, saya nak tengok Legolas.!” Aku teruja sangat sampai rasa hendak paut-paut sahaja lengannya supaya dia cepat bawa aku ke biliknya. Dia senyum sahaja, tapi dia lupa aku sudah pasang perisai kalau dia berani buat bukan-bukan.
            “Eh nak buat apa senduk tu?” dia bertanya dengan wajah yang dikerutkan. Walaupun berkerut namun tetap comel.
            “Ni senjata saya, kalau awak berani macam-macam tahulah awak kena pelangkung dengan senduk Legolas saya ni. Dia tarik nafas panjang, aku buat muka selamba sahaja melenggang masuk dulu ke dalam biliknya yang sama besar dengan ruang tamu rumah abah yang setaraf keluasan padang sepak takraw. Biliknya memang lengkap dengan set home teater, skrin televisyennya juga tidak kurang dari 42 inci mengikut anggaran aku. Memang sound sistemnya amat baik, kalau aku tahu dia ada kemudahan begini, hari-hari lepak bilik dia pun aku sanggup.








            “Meh duduk sini.” Akim mengajak aku duduk di sebelahnya di atas katil. Ya hukum apakah ini dato Lukhman woi, di luar nampak macam alim, sekali dalam rumah dengan aku dia main langgar segala. Aku mula rasa tidak selamat bersamanya.
            Hang nak ajak cheq tengok filem ka hang nak buat filem, hamboi galak sungguh aih.” Nah aku bagi dia satu das percikan semburan ku yang berbahang. Dia tersenym sampai nampak gigi. Aku siap dengan senduk Legolas ku, kalau dia berani main-main pasti senduk ini hinggap ke kepalanya.
            “Ok..ok nak, dia melemparkan aku satu bantal dan sehelai comforter yang gebu dan harum.” Lampu di tutup dan filem pun bermula. Aku rasa selesa melepak di bawah sedangkan dia pula sedang bersantai-santai di atas katil. Tapi ada seperkara yang aku cukup tidak puas hati, bila sahaja ada aksi legolas dia pasti mengajak aku berbual, kalau aku tidak melayan dia akan membaling bantal kepada ku sehingga tumpuan aku terganggu. Dia ni sememangnya dengki agaknya, mentang-mentanglah dia tidak mempunya rambut secantik Legolas. Sebaik sahaja filem tamat, dia segera menghidupkan lampu.

           
“Apa yang bagus sangat Legolas tu? Telinga pun panjang!”
          “Rambut dia cantik, indah mengurai, langkahnya tangkas. Bila dia memanah terasa getar sehingga ke hati ini.” Aku berkata sambil memegang senduk dan memejamkan mata. Membayangkan Legolas dengan kudanya.

            “Rambut tu palsu. Kalau nak banding dengan saya, saya pun handsome kan?”
            “Palsupun saya suka, oh Legolas ku.” Aku terus beredar meninggalkannya.
            “Aulia! Saya tak suka yang palsu.” Aku bagaikan mendengar dia berkata begitu. Tetapi aku buat-buat tidak mendengar, terus menghantar senduk ke dapur dan masuk ke bilik sendiri. Jam sudah menunjukkan hampir empat pagi. Aku terus tertidur lena tanpa sempat tarik selimut.

17 comments:

  1. yes.. im aulia hihihi eh.. macam saya je dlm cite hihihi :-P larikkkk

    ReplyDelete
    Replies
    1. lalalal larilah kuda ku lari gagah beraniiiii..legolasss i lebiiuuuu

      Delete
  2. hahaha....jeles dgn legalos....tu dia penangan hobbit...

    ReplyDelete
    Replies
    1. x boleh blah rr Suzaimah..ini legolas bikin gue ahngauuuu

      Delete
  3. Amboiiii.....bulu ketiak!!!!!! Naka lagi pleaseeeee.........

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ayu..wah tq sudi bertandang di sini...hehehe sabaq laaa

      Delete
  4. Hahahah...abam hj jealous ka sama itu legolas...takpe abam hj...kalau rock tamau ai ade...hihihihi sambil gelak manja.
    Kak hayati...apsa macam pendek ye...hahahah

    ReplyDelete
  5. erkkkk... bulu ketiakkkk???? potong selera.... hahhahaha

    ReplyDelete
  6. Post lgg tauu.. post laju laju kalahkan porshe pak ajiii hehehe

    ReplyDelete
  7. hahhaa mmng gelak la part bulu tiak tuu...eyerrkkkk saya pon x suke en.abg ade bulu tiak...hahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. heheh tq sbb sudi singgah kat blog sy Anis..meh la joint group CUTE..

      Delete
  8. ayarkkk..bulu ketiakk..hehehe
    ingatkan bulu dada...ngeee
    abg hj dh panggil nm manja tu Rock...

    ReplyDelete
  9. rock..kita sama la..suker legolas..hmm suke suke suke..
    akim jeles la tuh.. :)

    ReplyDelete