Sunday, February 16, 2014

Bodyguard From Taiping- Bab 10




Bab 10






Aku bertukar tempat dan jadi driver kepada Akim. Akim nampak tenang sahaja seolah-olah dia tidak membuat dosa dengan memasukkan gambar aksi-aksi seksinya kepada ku. Itu sudah kira melakukan gangguan seksual kot.
            “Lena tidur malam tadi?” Dia bagi soalan maut kepada ku. Aku angguk kepala tidak mahu menjawab, aku sengaja hendak tengok apakah motifnya letakkan gambar-gambar sebegitu, gambar-gambar dia sedang posing tanpa baju dan hanya berseluar jeans sahaja dan gambar dia berpeluh-peluh.
            “Saya dah padam gambar-gambar tu, buat semak je.”
            “Ok.” Dia menjawab sepatah lalu terus melayani gajetnya sedangkan aku terus berdiam diri.
            “Saya minta maaf ye.” Tiba-tiba sahaja dia minta maaf tanpa sebarang motif.
            “Kenapa?”
            “Sebab buat Aulia tak selesa. Saya hanya nak bergurau, lagipun bukan ada salahnya gambar-gambar tu.”
            “Panggil saya Rock ok… Rock.”
            “Ok Rock, maafkan saya boleh tak?” Aku telan air liur menahan rasa sebab aku nampak dia sangat jujur. Aku tengok di di cermin pandang belakang, walaupun hanya nampak mata sahaja tetapi aku tahu mata yang indah itu selalu melihat aku secara curi.



            “Akim dah kahwin, dah ada isteri janganlah buat perkara-perkara yang tak normal macam ni. Handphone tu ambillah balik, nanti dapat gaji saya beli handphone lain. Terima kasih sebab bagi saya, tapi saya tak boleh terima. Mahal sangat.” Aku bagi syarahan percuma pagi ini dan entah kenapa walaupun aku berkata benar tetapi hati ku pedih sangat. Aku bagaikan mengulum rasa… come on Rock, janganlah sampai jatuh cinta. Dia nampak gelisah dan meraup rambutnya ke belakang. Gajetnya di masukkan ke dalam beg dan dia terus bersandar memejamkan mata. Aku nampak halkumnya turun naik, entah kenapa aku terpandang ke situ. Bagi ku halkum lelaki memang cukup maskulin, abang ngah memang memiliki halkum yang menonjol, tetapi along punya leher macam leher perempuan. Aku rindu sangat kepada kedua-dua abang ku ini. Hari ini merupakan hari ke empat aku bekerja dengan Akim dan tinggal lagi enam hari sahaja sambutan majlis perkahwinan ku akan berlangsung.



Sebaik sahaja sampai, Airiel telah menunggu aku. Airiel bagi salam kepada Akim dan aku nampak Akim macam tidak senang aku rapat dengan Airiel. Airiel ceria kerana hari ini dia tidak perlu banyak melakukan penghantaran.  Kami terus ke pantry lantas makan nasi lemak bungkus yang dia bawa untuk ku. Lagipun masih awal dan masa kerja belum bermula. Kami makan berhadap-hadapan dan aku buatkan air untuk Airiel. Kami berbual riang dan aku boleh cakap lepas dengan Airiel. Airiel pun tidak suka sibuk hal orang, dia langsung tidak bertanya tentang Akim yang seksi di dalam rumah ku. Selesai sahaja makan, aku nampak Akim tercegat melihat aku dan Airiel dengan sorotan mata yang tajam. Wajah dia ketat, kalau longgarkan guna sepanar pun belum tentu boleh. Airiel minta diri keluar dan aku anggukkan kepala.



            “Ikut saya!” Akim bersuara tegas. Iskhh lain macam pula dia kali ini.
            “Kemana?”
            “Masuk bilik saya dan tolong kemas bilik saya sampai saya puas hati.” Fuh! Bukan itu kerja makcik cleaner ke?. Tetapi aku malas hendak membantah jadi aku ikut sahaja dia dan buat apa yang patut. Aku rasa tidak ada apa yang perlu dikemaskan dalam biliknya, semua nampak kemas dan rapi. Tapi Akim tidak benarkan aku keluar sebaliknya dia suruh aku kemaskan pula bilik solatnya dalam pejabat itu. Baru aku tahu, dalam bilik dia ada satu lagi bilik kecil yang tersembunyi siap dengan tandas dan bilik air sekali. Ada juga katil bujang yang cukup selesa kalau hendak berbaring-baring dan merehatkan diri. Aku kemaskan lagi bilik yang memang sudah kemas itu, segala-galanya dalam bilik itu cukup harum sampaikan tandasnya juga amat harum. Kalau begini aku sanggup tidur dalam tandas. Untungnya jadi orang kaya, serba-serbi selesa dan cantik. Aku segera keluar setelah berpuas hati  dengan kekemasan bilik tersebut. Akim sedang tekun menghadap laptop dan aku juga nampak dia sedang membaca fail yang berada di hadapannya. Aku menonong ke pintu untuk keluar…
            “Nak ke mana tu?” Purrrr berderau darah ku, dia ni betul-betul hendak kurung aku kah?.
            “Orang nak pi buat ayaq sat.” Keluar semula loghat Taiping ku.
            “Buatkan abang sekali.” Dia selamba berkata sambil menatap skrin laptopnya. Grrr aku rasa hendak gerudi telinga aku dalam-dalam kalau-kalaulah aku tersalah dengar.
            “Apa?”
            “Buatkan saya air yang macam awak selalu buat tu.” Oh! betullah aku salah dengar tadi, nasib baik kali ini lebih jelas. Kalau tidak harus aku kena cari driller untuk gerudi telinga aku ni sampai tembus sebelah lagi.
            “Saya keluar kejap ye cari donut.” Dia angguk kepala dan aku rasa macam hendak lompat bintang sebab seronok dapat keluar.



Aku gamit Airiel dan kebetulan memang waktu rehat. Aku keluar dengan Airiel tetapi kali ini kami agak tergesa-gesa sebab tidak mahu Akim tunggu lama. Sebenarnya aku bukan beli donut di tempat-tempat ekslusif pun tetapi aku hanya beli donut pada makcik yang berniaga di warung tepi jalan. Memang sedap donut makcik tu, donut Big Apple pun tak boleh menandingi lembut dan halusnya tekstur donut makcik ni.


Tiba-tiba sedang Airiel membuka dompet hendak membayar harga donut, meluru sebuah motorsikal terus merampas dompetnya. Aku pula bagaikan hero tamil terus mengambil tin susu makcik warung lantas mengejar dan membaling penunggang motorsikal tersebut. Meletup bunyi tin susu berlaga dengan helmet dan penunggang itu kehilangan imbangan lalu terbabas ke dalam longkang. Aku dan Airiel mengejar dan serta merta peragut itu terus menyepak aku tepat kena di dada. Senak rasanya sampai ke ulu hati, lantas aku bagi dia beberapa jurus taekwondo sehingga lelaki itu jatuh terduduk. Orang ramai berkerumun lalu menangkap lelaki itu.



            “Kau ok Rock, kau ok ke ni lain macam je rupa aku tengok.”
            “Aku oklah.”Aku menjawab ringkas walaupun dada ku sakit dan aku memang nampak muka Airiel betul-betul risaukan aku.
            Relak rr beb, cheq oklah yang hang muka macam bini bersalin tak lepaih ni apa kes?”  Aku berjalan perlahan dengan terbatuk-batuk kecil. Airiel nampak betul-betul risau sampai aku pula risau bila tengok muka dia yang ketat. Kami segera pulang ke pejabat dengan bungkusan donut. Aku hidangkan donut untuk Akim lantas terus ke bilik privacy Akim untuk menenangkan diri. Aku cuba bertahan dari batuk, lantas aku mengurungkan diri dalam bilik air. Dada aku terasa betul-betul sakit dan rasa penuh dan sempit. Aku tanggalkan kasut lalu berbaring atas lantai yang berkarpet. Entah bila aku tertidur pun aku tidak sedar, tahu-tahu sahaja aku terbaring di atas katil siap berselimut kain pelikat Akim. Ketika sedar aku lihat Akim sedang solat, dia berdoa dengan mata yang terpejam.




            “Dah ok ke atau sakit lagi.” Akim hampir lalu duduk di samping ku. Aku kekok sangat bila dia melihat aku berbaring begini.
            Iskhh cheq ok lah, mana ada sakit pun.”
            “Jangan tipu abang boleh tak?” Haila aku salah dengar lagi ke? Aku segera bangun dan tiba-tiba sahaja aku terbersin sehingga hidung ku terpercik darah lalu kena pada kain pelikat yang menyelimuti aku. Aku tengok muka Akim terus berubah.
            “Awak buat apa tadi, kenapa sampai macam ni?” Akim segera tanya aku bertalu-talu. Dia tarik selimut aku dan segera mengelapkan hidung ku dengan kain tersebut.
            Cheq pi beli donut lah.” Aku jawab ringkas sambil membiarkan dia tekun membelek hidung ku yang berdarah.
            “Ni kenapa baju kotor.” Dia sentuh dada ku…grrr aku vibrate  lantas terus menepis tangannya dengan kuat. Dia punya tangan lagi kuat, lantas dia tangkap tangan aku yang sedang menepis tangannya.
            “Saya bukan nak buat tak senonoh, kalau saya nak saya mintak izin awak dulu. Sekarang bagi tahu saya apa yang dah berlaku?” Akim nampak serius. Grrrrrrrr…aku rasa macam hendak kancing gigi bila dia kata hendak minta izin dulu… tapi dia hendak apa ye. Harap-harap aku salah faham dan tidak mahu menyangka yang bukan-bukan. Aku tergagap-gagap juga bercerita dengan Akim kisah yang berlaku digerai donut tadi. Akim menggigit bibir lantas menghela nafas panjang. Aku juga turut melakukan perkara yang sama, sebab aku lega dia tidak marah.



Petang itu Akim balik awal, dia membatalkan mesyuarat yang sepatutnya akan dia adakan. Entah kenapa aku pun tidak faham. Pukul tiga petang dia telah mengajak aku pulang. Dia terus ke rumahnya dan tidak menghantar aku balik terlebih dahulu. Aku pula mula rasa tidak sedap badan dan mual-mual. Mungkin kesan tendangan di dada yang siang tadi.
           “Malam ni tidur sini.” Dia bersuara tegas dan aku pula tidak sedap badan lalu malas hendak memandu pulang. Aku masuk ke bilik lantas terus membaringkan diri sebab aku betul-betul rasa tidak sihat. Dada aku terasa sempit dan penuh sampai aku jadi sesak nafas. Selepas solat asar aku mula kerap terbatuk-batuk tambahan pula dingin aircond membuatkan aku semakin sesak nafas. Akim pula hanya duduk di luar berhampiran dengan bilik ku sambil membuat kerja-kerja pejabatnya yang disambung di rumah.



            “Awak ok tak ni?” Tiba-tiba sahaja Akim terjongol depan pintu. Aku tiada perasaan untuk berbual dan hanya menganggukkan kepala. Entah kenapa tiba-tiba sahaja aku rasa semuanya bagaikan senget dan aku juga ikut senget ke tepi. Aku tidak sedar bila masanya Akim datang menerpa, tahu-tahu sahaja dia sedang memeluk di atas lengannya. Muka ku ditarik rapat ke dagunya dan dia nampak agak kalut. Walaupun aku rasa lemah dan tidak berdaya, namun aku dapat merasai geselan tunggul janggutnya yang mulai tumbuh agak kasar. Sakit pula pipi aku yang lembut ini.
            “Kita ke hospital.” Aku mengeleng namun dia terus membawa aku masuk ke kereta dan memandu dengan tergopoh gapah.



Sampai di hospital aku terus dikejarkan ke bahagian kecemasan. Macam-macam doktor buat dan pertama sekali aku di X-ray. Setelah pemeriksaan lanjut, doktor menyatakan paru-paru ku dikhuatiri mengandungi cecair yang mungkin sekali darah. Aku dimasukkan ke wad dan menerima rawatan yang intensif daripada beberapa orang doktor. Sepanjang malam Akim jaga aku, sedangkan aku sentiasa mamai akibat sedative yang diberikan oleh doktor.



Pagi ini aku tersedar dari tidur yang panjang dan tahu-tahu sahaja aku melihat satu makhluk keji yang selalu jadi rakan sepergaduhan ku sedang melingkar tidur di atas sofa bersebelahan dengan  Akim. Aku terus baling bantal kepadanya. Dia terkejut lalu menggenyeh-genyehkan mata.
            “Ngah awat mai sini?”
            Hang ok dak ni?”
            Haa la ok dah ni, aku ketawa perlahan lantas mencium tangannya. Angah gosok kepala ku sambil ketawa perlahan.”
            Hang ni saja buat orang risau, awat tengin sangat pi lawan budak jantan?”
            “Mana ada, cheq belasah perompak ja.”
            Huh kunun nak jadi hero lah, lembik macam cekodoq nak jadi hero.”
            Huh! dasar kojaq memang patut kena lah.” Aku pula membidas kata-kata abang ngah. Akim terpisat-pisat bangun dan kemudian dia merenung aku dengan tenang.
            “Dah ok ke?” Aku angguk kepala. Tetapi aku masih hairan bagaimana abang Ngah boleh sampai ke sini.



Doktor melakukan pemeriksaan lanjut setelah melihat aku semakin sihat. Rupa-rupanya bukan paru-paru aku yang berdarah tetapi hidung, bila aku terus bernafas menggunakan hidung  dan  tertidur dalam keadaan hidung yang berdarah ia masuk sedikit ke dalam paru-paru. Dulu pun hidung aku memang sering berdarah kalau panas, dan kesan tendangan ke dada hanya memberi impak kesakitan fizikal sahaja. Airiel nampak takut-takut dengan Akim ketika melawat aku. Kasihan pula aku pada Airiel dan kami berbual dengan keadaan yang amat terkawal. Tetapi aku memang nampak Airiel ambil berat sangat terhadap ku.




Akim dan abang Ngah keluar sebentar, dan tiba-tiba sahaja Airiel datang kembali. Rupa-rupanya dia ada bawakan aku bubur yang mak dia masak. Tetapi dia tidak berani hendak bagi kerana bimbang Akim marah, hairan aku kenapa dia takut sangat pada Akim. Bubur yang dia bawa nampak sedap sangat sampai aku benar-benar terliur.
            “Wow! Bestnya Riel, saya memang rindu masakan mak ni.”
            “Mak kirim salam kat Rock, dia ucapkan terima kasih sebab tolong saya.”
            “Mualaikum salam,hal kecil aje Riel.”
            “Aku suap ye.” Airiel menawarkan khidmat dan aku rasa memang mengada-ngada menganggukkan kepala. Airiel suap aku dengan perlahan dan penuh santun. Aku pun makan dengan tertib. Sopannya betul Airiel ni, mujurlah dia dengan aku sama umur, kalau tidak memang aku boleh jatuh cinta dengan dia. Wah! Rock berapa kali mau jatuh cinta daaa?. Tetapi aku memang banyak sangat falsafah untuk memilih lelaki, aku tidak suka lelaki sama umur dengan ku.
            “Awak kena cepat baik, dan boleh masuk kerja. Bosan Rock takde kat office” Dia bersuara tenang. Aku anggukkan kepala dan aku berjanji akan segera keluar, kalau boleh hari ini juga aku hendak balik.



Tiba-tiba abang ngah masuk dengan muka yang tidak mesra alam.
            Hang pasai pa ni, hamboi meghela sungguh aih men suap-suap bagai.
            “Cheq saja la ngah, bukan selalu pun.” Abang ngah tunjuk jari telunjuknya kepala ku sampai senget kena tunjal. Haila dia ni garang sangat kenapa.?
            “Maaf bang, saya yang nak suap dia, sian saya tengok tangannya ada jarum drip.” Airiel jadi lelaki budiman dan aku memang suka lelaki budiman. Aku tahu abang ngah memang pantang dengan orang yang mengalah ni, hatinya cepat sahaja lembut.
            “Lukhman dah bayar duit hospital, hang boleh keluaq sat gi. Tunggu nurse cabut jarum kita balik.” Abang ngah bersuara mendatar.
            “Mana dia?” Aku tanya abang ngah bila tidak nampak Akim di mana-mana.
            Pi sondol jalanlah, hangin.” Abang ngah menjawab ringkas. Haila kenapa pula dia naik angin, tidak ada ribut… tidak ada guruh tiba-tiba dia naik angin. Musykil aku dengan mamat seorang ini.



Airiel pulang sejurus mengemas-ngemas bekalan yang dibawanya. Aku pula berkemas-kemas untuk pulang. Jururawat mencabut jarum drip dari tangan ku dan Akim muncul sebaik sahaja Airiel keluar. Hairan aku, apa yang tidak kena dengan Airiel dan Akim ni, macam musang dengan ayam pula.

9 comments:

  1. abam haji cemburu...hehehhe rok....rok...

    ReplyDelete
  2. Hayati... pandai betui abam hj jelezzz.. sayang bini tuuu.. ^_^

    ReplyDelete
  3. Haila Rock... Kecian Akim memendam rasa..

    ReplyDelete
  4. Sbr ye akim ..huhuhu..rock2 sian k abn aji..jeles tahap kuasa 3

    ReplyDelete
  5. kesian abam haji..memendam rasa..huhu

    ReplyDelete
  6. best sngt... taniah cik writer..

    ReplyDelete
  7. Bestt crta ni bla nk ada sambgn lgi.. tk sbr nk tau rock tau tu suami dia...

    ReplyDelete
  8. aduila...best...terus terang jela abg haji oi...

    ReplyDelete